Kundevarsler

Kundevarsler

med seniorudsigter

Finn Morsing, Ole Nørgaard Madsen, Erik Johannsen

Erhvervsbøger

Paperback

112 sider

ISBN: 9788771883787

Forlag: Books on Demand

Udgivelsesdato: 08.09.2017

Sprog: Dansk

Nøgleord: Silver Economy, Kunder, Seniorer, Kundeindsigt, Markedsudvikling

Anmeldelse::
0%
100,00kr.

inkl. moms / ekskl. forsendelse

Din egen bog!

Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.

Find ud af mere
Det hed sig en gang, at forandringens vinde får nogle til at bygge læhegn og andre til at rejse vindmøller.

Hertil kan føjes, at atter andre blæser væk.

Virksomheder kan totalt miste fodfæste, og deres produkter eller serviceydelser kan ophøre med at kunne afsættes. Ikke blot på grund af teknologisk udvikling eller andre virksomheders konkurrence, men også fordi forbrugsmønstre totalt ændrer karakter.

Virksomheder må ikke alene arbejde med udvikling, men også med overlevelse. Det retter vi opmærksomheden på i denne bog gennem fokus på kunder som mål, marked og medspiller.

Virksomheder må forholde sig til kunder som virksomhedens mål. En virksomheds marked må bero på og afgrænses i forhold til veldefinerede kunders behov og adfærd. Ligesom virksomheder i stigende grad må inddrage kunder som medspillere for at færdiggøre eller opnå tilfredshed med produkter eller serviceydelser.

Som eksempel på en betydningsfuld målgruppe har vi fulgt udviklingen i analyser og beskrivelser af seniorer som en kundegruppe, der i disse år på afgørende vis ændrer markedsvilkår og udviklingsmuligheder for mange virksomheder.

Virksomheder, der vil bygge vindmøller frem for læhegn og udnytte de demografiske vindes susen, er denne bogs primære målgruppe. Gennem involvering i praksis og iagttagelser har vi søgt grundlag for rådgivning af forandringsparate virksomheders behov og adfærd. Støttet af relevant litteratur og formidling af dokumenteret viden.

Det er vores håb, at bogen kan bidrage som øjenåbner og være til inspiration for virksomheder. Som bidrag til virksomhedens egen orientering i en verden, hvor et produkt eller en serviceydelse når som helst kan miste sit marked, samtidigt med at nye muligheder på samme eller andre markeder konstant er til stede.
Finn Morsing

Finn Morsing

Finn Morsing, Akademiingeniør, tidligere Teknisk Direktør ved Naturgas Midt-Nord, IT-chef i HMN Naturgas, bestyrelsesmedlem og advisory board deltager i lokale Midtjyske virksomheder.

Ole Nørgaard Madsen

Ole Nørgaard Madsen

Ole Nørgaard Madsen, Cand. Scient. Pol., har været ledende medarbejder i offentlige virksomheder, universitetslektor i forvaltningslære og i kvalitetsledelse. Forfatter til bogen "Kvalitet som mål - i offentlig virksomhed".

Erik Johannsen

Erik Johannsen

Erik Johannsen, Akademiingeniør og E*MBA fra DTU Business med speciale i Innovation og Teknologiledelse - iværksætter, partner og direktør i virksomheden Novedas Mitas.

Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".

Skriv en anmeldelse
For at skrive en anmeldelse, skal du logge ind her.
Search engine powered by ElasticSuite