"Åh, business ..." består af fireogfyrre korte, men tankevækkende tekster om best practice, branding, business reality, buzzwords, forandringsledelse, gennemsigtighed, greenwash, intern kommunikation, issues management, kampagner, kriseledelse, de fire P’er, public relations, rådgivning, netværkssamfundet, skandaler, strategi og whistleblowing. Og mange andre emner, som er oppe i tiden.
Et af de tilbagevendende temaer i bogen er den fascination, som mange ledere i erhvervslivet og i den offentlige sektor drives af eller er ofre for i deres ledelsespraksis.
De fleste af teksterne har tidligere været offentliggjort som klummer på bagsiden af Jyllands-Postens erhvervstillæg fra 2004 til 2014.
Er professor og leder af Center for Virksomhedskommunikation ved School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet. Han forsker til daglig i kriseledelse og krisekommunikation.
Bogen består af fireogfyrre korte, men tankevækkende tekster om best practice, branding, business reality (...), skandaler og whiltleblowing. Og mange andre emner, som er oppe i tiden. Et af de tilbagevendende temaer i bogen er den fascination, som mange ledere i erhvervslivet og i den offentlige sektor drives af (...).
Åh, business
Kommunikatøren (udgivet af Dansk Kommunikationsforening)
december 2014
Bogen ’Åh, business…’ indeholder 44 korte, men tankevækkende tekster om alt fra best practice, forandringsledelse, kampagner, kriseledelse, netværkssamfund, public relations branding, whistleblowing og en masse andre buzzwords vi i branchen har beskæftiget os med igennem tiden. De fleste af teksterne har tidligere været offentliggjort som klummer på bagsiden af Jyllands Postens erhvervstillæg i perioden 2004-2014.
Forfatterens fascination af businessverdenen skinner igennem i hvert enkelt ord, og det er en fryd at læse eller genlæse de højaktuelle tekster og perspektiveringer forfatteren altid har været så god til at levere.
Åh, business
Magisterbladetfebruar 2015
Bogen består af fireogfyrre korte, men tankevækkende tekster om best practice, branding, business reality (...), skandaler og whiltleblowing. Og mange andre emner, som er oppe i tiden. Et af de tilbagevendende temaer i bogen er den fascination, som mange ledere i erhvervslivet og i den offentlige sektor drives af (...).
Åh, business
Kommunikatøren (udgivet af Dansk Kommunikationsforening)december 2014
Bogen ’Åh, business…’ indeholder 44 korte, men tankevækkende tekster om alt fra best practice, forandringsledelse, kampagner, kriseledelse, netværkssamfund, public relations branding, whistleblowing og en masse andre buzzwords vi i branchen har beskæftiget os med igennem tiden. De fleste af teksterne har tidligere været offentliggjort som klummer på bagsiden af Jyllands Postens erhvervstillæg i perioden 2004-2014.
Forfatterens fascination af businessverdenen skinner igennem i hvert enkelt ord, og det er en fryd at læse eller genlæse de højaktuelle tekster og perspektiveringer forfatteren altid har været så god til at levere.