Skip to the end of the images gallery Skift navigation
Skip to the beginning of the images gallery Skift navigation
#Youngster
5 dogmer til at tiltrække og fastholde millennials
ePUB
12,2 MB
Kopibeskyttelse: Vandmærke
ISBN: 9788771880434
Forlag: Books on Demand
Udgivelsesdato: 09.04.2019
Sprog: Dansk
Kan fås som:
179,00kr.
inkl. moms
Tilgængelig som download
Vi beder dig være opmærksom på, at du ikke kan læse denne e-bog på Amazon Kindle, men derimod udelukkende på enheder med software, som kan vise epub-filer. Flere informationer
Din egen bog!
Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.
Find ud af mereMålrettet ledere, direktører, og HR-medarbejdere, introduceres bogen "#Youngster - 5 dogmer til at tiltrække og fastholde millennials". Din virksomheds evne til at tiltrække og fastholde unge talenter vil med garanti blive udfordret. Forfatterne bag bogen, Mikkel Sandal Hansen, Patrick Walther Thomsen, Andreas von der Recke og Jacob Harlev, har stiftet rådgivningsvirksomheden YoungConsult, som i dag drives af Andreas og Mikkel. Baseret på et studie af 500+ studerende, 45+ dybdeinterviews og case-studier af Deloitte, Les Deux og SOUNDBOKS, giver "#Youngster" dig fortællingen om unge, fortalt af unge.
De unge talenter i klassen marcherer netop nu med sine dovne skridt ind i dansk erhvervsliv. I folkemunde bliver vi kaldt Millennials, Generation Y og Generation Z. Kært barn har mange navne, men én ting er sikkert: Vi er en generation som er vores helt egen, og vi får sjældent de store roser med på vejen. Om man er enig i kritikken eller ej, kommer vi ikke udenom, at os og resten af vores fucked generation inden for få år udgør en stor del af arbejdsmarkedet.
Hvis du har været online inden for det seneste år, så er du formentlig stødt på en undersøgelse, et debatindlæg eller en artikel der behandler generationsskiftet på arbejdsmarkedet. Enten kritiseres eller lovprises vores generation. Nogle indlæg er bare sure opstød. Andre indlæg er baseret på internationale studier, gennemført af anerkendte og respekterede forskere eller konsulenthuse. Fællesnævneren er, at kommentarer eller undersøgelser ofte oprinder fra Xere eller Boomere. Folk der har læst og studeret sig til, hvordan det er at være ung med de unge.
Vi oplever ofte, at disse studier er gode forsøg, men ikke rammer hovedet på sømmet. De er ikke dybdegående nok. Den primære årsag er, at de er biased af negative holdninger, eller fordi, de ikke stiller det vigtige, nysgerrige spørgsmål: "Hvorfor?". Det har vi gjort. Det er blevet til 5 dogmer. Og de er sgu blevet gode. Det siger vores forældre selv.
Dogmer i sig selv lyder jo fandens gammelt, og det er det jo også. Dogmeidéen er at lade historien træde frem i modsætning til mediet. Som da Lars Von Trier og Thomas Vinterberg redefinerede filmindustrien med deres manifest Dogme 95. Vi redefinerer, hvad talenter i virkeligheden vil have på en arbejdsplads. Du kan bruge vores dogmer som rettesnor, inspiration eller optænding på en kold vinteraften i sommerhuset. Du bestemmer - vi kræver bare at du lytter.
De unge talenter i klassen marcherer netop nu med sine dovne skridt ind i dansk erhvervsliv. I folkemunde bliver vi kaldt Millennials, Generation Y og Generation Z. Kært barn har mange navne, men én ting er sikkert: Vi er en generation som er vores helt egen, og vi får sjældent de store roser med på vejen. Om man er enig i kritikken eller ej, kommer vi ikke udenom, at os og resten af vores fucked generation inden for få år udgør en stor del af arbejdsmarkedet.
Hvis du har været online inden for det seneste år, så er du formentlig stødt på en undersøgelse, et debatindlæg eller en artikel der behandler generationsskiftet på arbejdsmarkedet. Enten kritiseres eller lovprises vores generation. Nogle indlæg er bare sure opstød. Andre indlæg er baseret på internationale studier, gennemført af anerkendte og respekterede forskere eller konsulenthuse. Fællesnævneren er, at kommentarer eller undersøgelser ofte oprinder fra Xere eller Boomere. Folk der har læst og studeret sig til, hvordan det er at være ung med de unge.
Vi oplever ofte, at disse studier er gode forsøg, men ikke rammer hovedet på sømmet. De er ikke dybdegående nok. Den primære årsag er, at de er biased af negative holdninger, eller fordi, de ikke stiller det vigtige, nysgerrige spørgsmål: "Hvorfor?". Det har vi gjort. Det er blevet til 5 dogmer. Og de er sgu blevet gode. Det siger vores forældre selv.
Dogmer i sig selv lyder jo fandens gammelt, og det er det jo også. Dogmeidéen er at lade historien træde frem i modsætning til mediet. Som da Lars Von Trier og Thomas Vinterberg redefinerede filmindustrien med deres manifest Dogme 95. Vi redefinerer, hvad talenter i virkeligheden vil have på en arbejdsplads. Du kan bruge vores dogmer som rettesnor, inspiration eller optænding på en kold vinteraften i sommerhuset. Du bestemmer - vi kræver bare at du lytter.
Skriv en anmeldelse
# Youngster - 5 dogmer til at tiltrække og fastholde
FRIEjuni 2018
Vi kalder dem alt fra Millennials til mig-generationen, de unge der er født efter 1980, og de får sjældent de store roser med på vejen. Men uanset om man synes om det eller ej, udgør de, inden for få år, en betydelig del af arbejdsstyrken.
Fire af dem, Mikkel Sandal Hansen, Patrick Walther Thomsen, Andreas von der Recke og Jacob Harlev, alle med en baggrund fra Copenhagen Business School, har forfattet bogen, der handler om at fastholde og tiltrække unge talenter på arbejdspladserne.
Bogen er skrevet af de unge selv med udgangspunkt i deres virkelighed.
Det giver et fint og ægte indblik i deres store mod på udfordringer, deres lyst til at stille kritiske spørgsmål, men samtidig også på behovet for at føle sig forstået.
De forskellige cases i bogen giver konkrete og brugbare eksempler på, hvordan man sikrer det bedste samarbejde på tværs af generationer og er skrevet i et sprog, der er let og ligetil.
Samtidig har bogen et passende strejf af humor og selvironi, der giver god underholdning til læseren.