De pædagogiske ledere har i mange år været kendt for at have både bredde og dybde i ledelse. De mestrer administrative, relationelle og faglige kompetencer i lederskabet.
Teori U, mindfulness, skyggearbejde og feedback modeller bliver her præsenteret som redskaber til at arbejde med dit personlige lederskab og udvikling af den pædagogiske arbejdskultur og mindset.
De strategiske redskaber kan bruges som de er eller være inspiration til målbevidsthed og klarhed på, hvad man vil med institutionen og hvordan.
Teksterne har eksempler fra praksis, der følges op af forslag til øvelser og refleksioner samt procesredskaber til anerkendende ledelse og teamudvikling.
Krestine Hartmann kender skole- og daginstitutionsområdet fra sit arbejde som pædagog, leder og proceskonsulent. Du kan læse mere på bloggen og artikler på www.krestinehartmann.dk
Krestine Hartmann er socialpædagog, uddannet træner i mindfulness MBSR for voksne og lærer i børnemindfulness og leg.
Jeg har undervist i mindfulness for voksne siden 2011 og for børn siden 2017. Det er de erfaringer jeg deler her.
For mig er legen livgivende, og jeg har erfaring med, at det knytter børn og voksne tættere sammen. Jeg er inspireret af Theraplay med sjove lege, der virker inkluderende i et trygt forum.
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".