Skip to the end of the images gallery Skift navigation
Skip to the beginning of the images gallery Skift navigation

Ny
Konflikthåndtering i Praksis
Faglig tilgang til forebyggelse, deeskalering og håndtering i professionelle miljøer
ePUB
1,8 MB
Kopibeskyttelse: Vandmærke
ISBN: 9788743088035
Forlag: BoD - Books on Demand
Udgivelsesdato: 14.05.2025
Sprog: Dansk
Kan fås som:
89,00kr.
inkl. moms
Tilgængelig som download
Din egen bog!
Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.
Find ud af mereHvordan håndterer vi konflikter med faglighed, etik og tryghed i centrum?
Denne bog er skrevet til dig, der arbejder med mennesker i sårbare eller komplekse livssituationer, og som står over for konflikter, hvor relationer, følelser og professionelt ansvar krydser hinanden.
Gennem en praksisnær og teoretisk funderet tilgang præsenterer bogen konkrete redskaber til at forebygge og håndtere konflikter i hverdagen. Den bygger på værdier som psykologisk tryghed, affektsmitte, empati og low arousal og sætter fokus på, hvordan vi kan bevare roen, kommunikere klart og handle etisk, selv når situationen spidser til.
Med inddragelse af relevant lovgivning, pædagogiske principper og cases fra virkeligheden, klæder bogen fagprofessionelle på til at:
Navigere i eskalerende situationer med indsigt og overblik
Forebygge magtanvendelse gennem refleksion og relation
Overholde mindstemiddelprincippet i praksis
Fastholde faglighed også under pres
Konflikthåndtering er ikke kun en færdighed, det er en holdning.
Bogen viser, hvordan du som professionel kan gøre en forskel, ikke kun i situationens øjeblik, men i det menneskelige møde, der kommer før og efter.
Denne bog er skrevet til dig, der arbejder med mennesker i sårbare eller komplekse livssituationer, og som står over for konflikter, hvor relationer, følelser og professionelt ansvar krydser hinanden.
Gennem en praksisnær og teoretisk funderet tilgang præsenterer bogen konkrete redskaber til at forebygge og håndtere konflikter i hverdagen. Den bygger på værdier som psykologisk tryghed, affektsmitte, empati og low arousal og sætter fokus på, hvordan vi kan bevare roen, kommunikere klart og handle etisk, selv når situationen spidser til.
Med inddragelse af relevant lovgivning, pædagogiske principper og cases fra virkeligheden, klæder bogen fagprofessionelle på til at:
Navigere i eskalerende situationer med indsigt og overblik
Forebygge magtanvendelse gennem refleksion og relation
Overholde mindstemiddelprincippet i praksis
Fastholde faglighed også under pres
Konflikthåndtering er ikke kun en færdighed, det er en holdning.
Bogen viser, hvordan du som professionel kan gøre en forskel, ikke kun i situationens øjeblik, men i det menneskelige møde, der kommer før og efter.
Skriv en anmeldelse
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".