Bliv en bedre kommunikator, leder, forandringsagent, forhandler, beslutningstager, samarbejdspartner og konfliktløser.
At skabe mening er en helt grundlæggende del af at være menneske. Vi prøver hele tiden at forstå, fortolke og skabe mening med de ting, der sker i vores omgivelser.
Som læser vil du blive introduceret til ny forskning om den prædiktive hjerne, der vender vores forståelse af perception og meningsskabelse helt på hovedet.
Bogen demonstrerer, at der i en given situation er mange forhold, der kan påvirke (og forvrænge) vores opfattelser og motiver. Bogen giver samtidig værdifulde input til, hvordan du kan tage bedre beslutninger og kommunikere mere effektivt og meningsfuldt. Du vil også forstå, hvad der skal til for, at noget (arbejdsopgaver, beslutninger, jobbet, livet) giver mening - eller det modsatte. Samtidig vil du få en dybere forståelse af mange problemstillinger og konflikter, fordi de ofte skyldes forvrængede overbevisninger.
Igennem bogen vil du løbende få konkret inspiration til at igangsætte målrettede interventioner, nudges eller indgreb, som adresserer uhensigtsmæssige mentale dynamikker - og du kan på den måde hjælpe både dig selv og andre til at se mere nuanceret på forskellige situationer eller problemstillinger, når det er betimeligt og relevant.
En bedre forståelse af meningsskabelse har stor værdi for individ, organisationer og samfund, fordi meningsskabelsesprocesser har afgørende betydning for vores beslutninger og adfærd. Samtidig kan det dokumenteres, at der er en klar sammenhæng mellem det "at tingene giver mening" og motivation, høj produktivitet, livs- og arbejdsglæde, trivsel, helbred og stress.
Bo Porstorp Holst-Mikkelsen er uddannet cand.merc. i kommunikation og strategi fra CBS og er certificeret NLP mastercoach. Bo har arbejdet som analytiker og strateg i reklamebranchen i flere år og efterfølgende som management-konsulent og coach. Bo rådgiver til daglig offentlige og private virksomheder om en bred vifte af problemstillinger, som fx implementering af strategiske initiativer, innovation, videndeling, identifikation af best practices, kommunikation, samarbejde, reduktion af sygefravær, coaching af ledere og ledergrupper, mv.
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".