På få år er Dubai gået fra at være en søvnig handelsby til at blive et verdenskendt ikon med bombastiske bygningsværker og enorme sportssponsorater. Men hvordan blev det egentlig muligt?
I dag er Dubai blevet synonym med luksus, sol og futuristiske skyskrabere. 16 millioner turister besøger hvert år byen, og tusinder af mennesker flytter årligt til emiratet i deres søgen efter sol, penge og eventyr. De fleste vestlige tilflyttere forventer sig det søde liv i omhegnede villaområder med tre biler i garagen og mindst lige så mange tjenestefolk. Men hvordan er livet egentlig bag bygningernes skinnende facade?
For succesen har også skyggesider: Dubai har fået en identitetsløs forbrugerkultur, et løssluppent natteliv og en stor underklasse af arbejdere, som knokler løs for at holde byens hjul i gang.
Dubai bag facaden fortæller historien om, hvordan den lille by ved flodmundingen i den arabiske ørken har udviklet sig til at blive en multikulturel, rig verdensby. Gennem en række humoristiske, personlige fortællinger tages læseren samtidig med bag facaden af den berømte og berygtede bystat.
Denne bog er den første, som går bag om succesen og fortæller om livet i Dubai set fra et dansk perspektiv.
Peter Sung Kristensen, født 1986, er cand.mag. i europastudier fra Aarhus Universitet med speciale i handelsrelationer mellem EU og Sydkorea. Han har boet i Dubai i seks år som udstationeret for et dansk firma i fødevareindustrien.
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".