Skip to the end of the images gallery Skift navigation
Skip to the beginning of the images gallery Skift navigation
Arktisk Pædagogik
ePUB
1,0 MB
Kopibeskyttelse: Vandmærke
ISBN: 9788743085034
Forlag: Books on Demand
Udgivelsesdato: 06.12.2022
Sprog: Dansk
Kan fås som:
89,00kr.
inkl. moms
Tilgængelig som download
Vi beder dig være opmærksom på, at du ikke kan læse denne e-bog på Amazon Kindle, men derimod udelukkende på enheder med software, som kan vise epub-filer. Flere informationer
Din egen bog!
Bliv forfatter med BoD og gør din bog og e-bog tilgængelig i boghandlen.
Find ud af mereArktisk pædagogik er et nyt begreb med en lang forhistorie og gode muligheder for en virkningshistorie, der kan omkalfatre det grønlandske samfund.
Rødderne går tilbage til inuits traditionelle opdragelse; til den altid situationsbestemte sidemandsoplæring, til indholdets åbenlyse relevans og til moralen i fortidens myter, sagn og fortællinger.
Arktisk pædagogik anvendt i dagens folkeskole kan giver eleverne et fokus for læring, der bygger på den tradition de er rundet af, samtidig med at det komplekse, senmoderne samfunds fordringer til færdigheder og kompetencer indfries. Med glade, robuste og kloge elever til følge.
Begrebet er nyt og skal derfor udvikles yderligere. Teorier skal formuleres som støtte til praksis. Praksis skal dokumenteres, så de gode eksempler kan deles med andre. Og ikke mindst skal den enkelte lærer og det enkelte lærerteam udvikle egen praksis på de hundreder af måder, der alle udfolder lærerprofessionaliteten til gavn for elever og samfund.
Rødderne går tilbage til inuits traditionelle opdragelse; til den altid situationsbestemte sidemandsoplæring, til indholdets åbenlyse relevans og til moralen i fortidens myter, sagn og fortællinger.
Arktisk pædagogik anvendt i dagens folkeskole kan giver eleverne et fokus for læring, der bygger på den tradition de er rundet af, samtidig med at det komplekse, senmoderne samfunds fordringer til færdigheder og kompetencer indfries. Med glade, robuste og kloge elever til følge.
Begrebet er nyt og skal derfor udvikles yderligere. Teorier skal formuleres som støtte til praksis. Praksis skal dokumenteres, så de gode eksempler kan deles med andre. Og ikke mindst skal den enkelte lærer og det enkelte lærerteam udvikle egen praksis på de hundreder af måder, der alle udfolder lærerprofessionaliteten til gavn for elever og samfund.
Skriv en anmeldelse
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".