Billige produkter er i sig selv ikke en dårlig ting. Men kender du egentlig den billige pris' sande natur? Når vi forbruger er der flere hensyn at tage end kun miljø og menneskerettigheder. Vores forbrug har også en enorm påvirkning på oprindelsesstedet for produktionen. Er du som forbruger med til at styrke eller ødelægge dit eget lokalområde? I Japan har man glemt sig selv og resultatet er: En faldende befolkning, et stigende antal migrantarbejdere, en industri i forfald og en offentlighed der afskyr politik. Japans prøvelser, der kan skyldes helt andre årsager end dem i Europa, kan vise sig at være dybt forbundet med Danmarks fremtid. Skal vi forsøge at navigere i en anden retning må vi lære af de erfaringer som Japan har gjort sig de sidste 30 år. Bogen her er mere end en analyse af problemerne. Det er også forfatterens klare intention at bidrage med reele løsninger. Når du har læst "Lavprisvirussen" vil dit perspektiv på ægte rigdom forhåbentlig have rykket sig lidt.
Naotaka Kojima er en selvstændig forfatter, lærer, rådgiver og international erhvervsdrivende - med omsorg for og dybt bekymret for vores lokale økonomiers undergang. Han tror på den menneskelige handlekraft og dens positive indvirkning på menneskers liv. Efter at have forladt universitetet som 20-årig begyndte han en rejse, hvor han arbejdede som forhandler i Malaysia og som journalist og erhvervsskribent i Japan.
I 2002 startede han sin egen virksomhed og har arbejdet som selvstændig forfatter, redaktør, oversætter og erhvervsuddannelsesleder. Han har også været involveret i international handel og teknologioverførsel via sin virksomhed, J-Tech Transfer and Trading, med base i Fukuoka, Japan. Han taler flere sprog og har omfattende indenlandsk og international erfaring. Han har været rådgiver for flere statslige og ikke-statslige organisationer og sammenslutninger.
Privat er han amatørløber (løber mindst 50 km ugentligt), entusiast og fortaler for en sund livsstil og er en omhyggelig student af historie og traditioner.
Naotaka elsker at høre fra sine læsere og kan kontaktes på jtech_tt@outlook.jp. Han er også til stede på Facebook og Twitter.
Der findes endnu intet indhold under "Pressen skriver".